Слияние кода завершено, страница обновится автоматически
/*!
* \file timer.h
*
* \brief Timer objects and scheduling management implementation
*
* \copyright Revised BSD License, see section \ref LICENSE.
*
* \code
* ______ _
* / _____) _ | |
* ( (____ _____ ____ _| |_ _____ ____| |__
* \____ \| ___ | (_ _) ___ |/ ___) _ \
* _____) ) ____| | | || |_| ____( (___| | | |
* (______/|_____)_|_|_| \__)_____)\____)_| |_|
* (C)2013-2017 Semtech
*
* \endcode
*
* \author Miguel Luis ( Semtech )
*
* \author Gregory Cristian ( Semtech )
*/
#ifndef __TIMER_H__
#define __TIMER_H__
#ifdef __cplusplus
extern "C"
{
#endif
#include <stddef.h>
#include <stdbool.h>
#include <stdint.h>
/*!
* \brief Timer object description
*/
typedef struct TimerEvent_s
{
uint32_t Timestamp; //! Current timer value
uint32_t ReloadValue; //! Timer delay value
bool IsStarted; //! Is the timer currently running
bool IsNext2Expire; //! Is the next timer to expire
void ( *Callback )( void* context ); //! Timer IRQ callback function
void *Context; //! User defined data object pointer to pass back
struct TimerEvent_s *Next; //! Pointer to the next Timer object.
}TimerEvent_t;
/*!
* \brief Timer time variable definition
*/
#ifndef TimerTime_t
typedef uint32_t TimerTime_t;
#define TIMERTIME_T_MAX ( ( uint32_t )~0 )
#endif
/*!
* \brief Initializes the timer object
*
* \remark TimerSetValue function must be called before starting the timer.
* this function initializes timestamp and reload value at 0.
*
* \param [IN] obj Structure containing the timer object parameters
* \param [IN] callback Function callback called at the end of the timeout
*/
void TimerInit( TimerEvent_t *obj, void ( *callback )( void *context ) );
/*!
* \brief Sets a user defined object pointer
*
* \param [IN] context User defined data object pointer to pass back
* on IRQ handler callback
*/
void TimerSetContext( TimerEvent_t *obj, void* context );
/*!
* Timer IRQ event handler
*/
void TimerIrqHandler( void );
/*!
* \brief Starts and adds the timer object to the list of timer events
*
* \param [IN] obj Structure containing the timer object parameters
*/
void TimerStart( TimerEvent_t *obj );
/*!
* \brief Checks if the provided timer is running
*
* \param [IN] obj Structure containing the timer object parameters
*
* \retval status returns the timer activity status [true: Started,
* false: Stopped]
*/
bool TimerIsStarted( TimerEvent_t *obj );
/*!
* \brief Stops and removes the timer object from the list of timer events
*
* \param [IN] obj Structure containing the timer object parameters
*/
void TimerStop( TimerEvent_t *obj );
/*!
* \brief Resets the timer object
*
* \param [IN] obj Structure containing the timer object parameters
*/
void TimerReset( TimerEvent_t *obj );
/*!
* \brief Set timer new timeout value
*
* \param [IN] obj Structure containing the timer object parameters
* \param [IN] value New timer timeout value
*/
void TimerSetValue( TimerEvent_t *obj, uint32_t value );
/*!
* \brief Read the current time
*
* \retval time returns current time
*/
TimerTime_t TimerGetCurrentTime( void );
/*!
* \brief Return the Time elapsed since a fix moment in Time
*
* \remark TimerGetElapsedTime will return 0 for argument 0.
*
* \param [IN] past fix moment in Time
* \retval time returns elapsed time
*/
TimerTime_t TimerGetElapsedTime( TimerTime_t past );
/*!
* \brief Computes the temperature compensation for a period of time on a
* specific temperature.
*
* \param [IN] period Time period to compensate
* \param [IN] temperature Current temperature
*
* \retval Compensated time period
*/
TimerTime_t TimerTempCompensation( TimerTime_t period, float temperature );
/*!
* \brief Processes pending timer events
*/
void TimerProcess( void );
#ifdef __cplusplus
}
#endif
#endif // __TIMER_H__
Вы можете оставить комментарий после Вход в систему
Неприемлемый контент может быть отображен здесь и не будет показан на странице. Вы можете проверить и изменить его с помощью соответствующей функции редактирования.
Если вы подтверждаете, что содержание не содержит непристойной лексики/перенаправления на рекламу/насилия/вульгарной порнографии/нарушений/пиратства/ложного/незначительного или незаконного контента, связанного с национальными законами и предписаниями, вы можете нажать «Отправить» для подачи апелляции, и мы обработаем ее как можно скорее.
Комментарий ( 0 )