Слияние кода завершено, страница обновится автоматически
/* *****************************************************************
*
* Download latest Blinker library here:
* https://github.com/blinker-iot/blinker-library/archive/master.zip
*
*
* Blinker is a cross-hardware, cross-platform solution for the IoT.
* It provides APP, device and server support,
* and uses public cloud services for data transmission and storage.
* It can be used in smart home, data monitoring and other fields
* to help users build Internet of Things projects better and faster.
*
* Make sure installed 2.7.4 or later ESP8266/Arduino package,
* if use ESP8266 with Blinker.
* https://github.com/esp8266/Arduino/releases
*
* Make sure installed 1.0.4 or later ESP32/Arduino package,
* if use ESP32 with Blinker.
* https://github.com/espressif/arduino-esp32/releases
*
* Docs: https://diandeng.tech/doc
*
*
* *****************************************************************
*
* Blinker 库下载地址:
* https://github.com/blinker-iot/blinker-library/archive/master.zip
*
* Blinker 是一套跨硬件、跨平台的物联网解决方案,提供APP端、设备端、
* 服务器端支持,使用公有云服务进行数据传输存储。可用于智能家居、
* 数据监测等领域,可以帮助用户更好更快地搭建物联网项目。
*
* 如果使用 ESP8266 接入 Blinker,
* 请确保安装了 2.7.4 或更新的 ESP8266/Arduino 支持包。
* https://github.com/esp8266/Arduino/releases
*
* 如果使用 ESP32 接入 Blinker,
* 请确保安装了 1.0.5 或更新的 ESP32/Arduino 支持包。
* https://github.com/espressif/arduino-esp32/releases
*
* 文档: https://diandeng.tech/doc
*
*
* *****************************************************************/
#define BLINKER_PRO_ESP
#define BLINKER_BUTTON
#if defined(ESP32)
#define BLINKER_BUTTON_PIN 4
#else
#define BLINKER_BUTTON_PIN D7
#endif
#define BLINKER_OTA_VERSION_CODE "0.1.1"
#include <Blinker.h>
char type[] = "Your Device Type";
char auth[] = "Your Device Secret Key";
BlinkerButton Button1("btn-abc");
BlinkerNumber Number1("num-abc");
int counter = 0;
void button1_callback(const String & state)
{
BLINKER_LOG("get button state: ", state);
digitalWrite(LED_BUILTIN, !digitalRead(LED_BUILTIN));
}
/*
* Add your command parse code in this function
*
* When get a command and device not parsed this command, device will call this function
*/
bool dataParse(const JsonObject & data)
{
String getData;
serializeJson(data, getData);
BLINKER_LOG("Get user command: ", getData);
// if you parsed this data, return TRUE.
// return true;
return false;
}
/*
* Add your heartbeat message detail in this function
*
* When get heartbeat command {"get": "state"}, device will call this function
* For example, you can print message back
*
* Every 30s will get a heartbeat command from app
*/
void heartbeat()
{
BLINKER_LOG("heartbeat!");
}
#if defined(BLINKER_BUTTON)
/*
* Blinker provide a button parse function for user if you defined BLINKER_BUTTON
*
* Blinker button can detect singal click/ double click/ long press
*
* Blinker.tick() will run by default, use interrupt will be better
*/
ICACHE_RAM_ATTR void buttonTick()
{
Blinker.tick();
}
/*
* Add your code in this function
*
* When button clicked, device will call this function
*/
void singleClick()
{
BLINKER_LOG("Button clicked!");
}
/*
* Add your code in this function
*
* When button double clicked, device will call this function
*/
void doubleClick()
{
BLINKER_LOG("Button double clicked!");
}
#endif
void dataRead(const String & data)
{
BLINKER_LOG("Blinker readString: ", data);
counter++;
Number1.print(counter);
}
void setup()
{
Serial.begin(115200);
BLINKER_DEBUG.stream(Serial);
BLINKER_DEBUG.debugAll();
pinMode(LED_BUILTIN, OUTPUT);
digitalWrite(LED_BUILTIN, LOW);
Blinker.begin(auth, type);
Blinker.attachData(dataRead);
Blinker.attachParse(dataParse);
Blinker.attachHeartbeat(heartbeat);
Button1.attach(button1_callback);
#if defined(BLINKER_BUTTON)
Blinker.attachClick(singleClick);
Blinker.attachDoubleClick(doubleClick);
attachInterrupt(BLINKER_BUTTON_PIN, buttonTick, CHANGE);
#endif
}
void loop()
{
Blinker.run();
}
Вы можете оставить комментарий после Вход в систему
Неприемлемый контент может быть отображен здесь и не будет показан на странице. Вы можете проверить и изменить его с помощью соответствующей функции редактирования.
Если вы подтверждаете, что содержание не содержит непристойной лексики/перенаправления на рекламу/насилия/вульгарной порнографии/нарушений/пиратства/ложного/незначительного или незаконного контента, связанного с национальными законами и предписаниями, вы можете нажать «Отправить» для подачи апелляции, и мы обработаем ее как можно скорее.
Опубликовать ( 0 )